Felvételi

Nyitva van a RÓZSAKAPU!

A RÓZSAHÁZ Iskola iránt érdeklődő szülők és szakemberek számára januárban iskolanyitogató előadásokat szervezünk.

Az egyes alkalmak külön-külön látogathatók, elegendő az egyiken részt venni.
Ezek az alkalmak a felnőtteknek szólnak, kérjük a szülőket, hogy gyerekeket NE hozzanak magukkal, velük később fogunk megismerkedni.

Az alkalmak tervezett tematikája:

 ∼ A Waldorf-pedagógiáról

 ∼ Waldorf-szemlélet a gyógypedagógiában

 ∼ A Rózsaház Iskola rövid bemutatása, napirendje

 ∼ Gazdasági, iskolafenntartó egyesületi témák

 ∼ A felvételi folyamatról

 ∼ Szülői tapasztalatok, a szülők szerepe az iskola működtetésében

 ∼ Közérdekű és egyéni kérdések

 

Az alkalmak időpontja:

1. 2025. január 10. péntek 14:00-16:00
2. 2025. január 24. péntek 14:00-16:00
 
Az egyes alkalmak külön-külön látogathatók, elegendő csak az egyiken részt venni.
Ezek az alkalmak a felnőtteknek szólnak, kérjük, hogy gyereket NE hozzanak magukkal!
 
Az előadásokra JELENTKEZNI az alábbi Jelentkezési lap kitöltésével lehet.

Szeretettel várunk minden érdeklődőt!

 

Felvételi 

VÁRJUK A JELENTKEZŐKET A 2025-BEN INDULÓ ELSŐ OSZTÁLYUNKBA!

2025 őszén is két kislétszámú első osztály indítására van lehetőség. Az “A” osztályba intellektuális képességzavarral érintett gyermekeket várunk, míg a "B" osztályba ép értelmi képességek mellett autizmus spektrumzavarral, tanulási-, figyelmi-, vagy magatartásszabályozási zavarral érintett gyermekek jelentkezhetnek.

A Jelentkezési lap első osztályba jelentkezők számára letölthető honlapunkról:

Jelentkezési lap ELSŐ osztályba

Szakmai kérdésekben érdeklődni Molnár Máriánál lehet 
a rozsahaz@rozsahaz.hu címen, vagy a +36 20 444 7822 telefonszámon.

 

A felvételi folyamatának legfontosabb lépései:

1. Regisztráció

Az iskolánk iránt érdeklődők emailben jelezhetik jelentkezési szándékukat, kérhetnek Jelentkezési lapot. A rozsahaz@rozsahaz.hu címen várjuk az emailt, melyben szerepel
– a gyermek és a szülők neve,
– a gyermek életkora és diagnózisa.

2. Jelentkezési lap

Válaszként elküldjük a Jelentkezési lapot, mely tartalmaz egy Adatlapot és egy Anamnézis lapot, vagyis a gyermek fejlődéséről szóló kérdéseinket. Ezeket kézzel kitöltött formában, postai úton, vagy beszkennelve kérjük majd visszaküldeni.
Emailcím: rozsahaz@rozsahaz.hu
Postacím: 1125, Budapest, Mátyás király út 53/B.

A Jelentkezési lap első osztályba jelentkezők számára letölthető honlapunkról is:

JELENTKEZÉSI LAP ELSŐ OSZTÁLYBA

3. Ismerkedés a gyermekkel és a szülőkkel

Tájékoztatást küldünk a gyermekkel és a szülőkkel történő személyes találkozó pontos időpontjáról, helyszínéről.
Ennek első lépése a gyermekekkel történő kiscsoportos ismerkedéses játék, ezalatt a szülők csoportjával az iskola fenntartó egyesületének képviselői beszélgetnek.

Majd, egy előre egyeztetett időpontban, a pedagógusok minden gyermek szülőjével találkoznak és megbeszélik a gyermekkel kapcsolatos tapasztalatokat.

4. Értesítés

A felvétellel kapcsolatos értesítést kiküldjük emailben a szülőknek.

+ Fontos információ

A Rózsaházba csak olyan gyermek vehető fel, aki Szakértői Bizottság által kiadott érvényes szakvéleménnyel rendelkezik. Ha van a gyermeknek szakvéleménye, annak másolatát kérjük csatolni a jelentkezéshez is.
A pontos BNO-kódok, melyek alapján jelentkezni lehet, alább láthatók táblázatba foglalva:

 

BNO -10

BNO-10 elnevezés

BNO: Betegségek Nemzetközi Osztályozása

DSM - 5 kód

DSM-5 elnevezés

DSM: Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders

(Mentális rendellenességek kórmeghatározó és statisztikai kézikönyve)

F70

enhye mentális retardáció

317

enyhe intellektuális képességzavar

F71

közepes mentális retardáció

318.0

mérsékelten súlyos intellektuális képességzavar

F79

pszichológiai fejlődés egyéb zavarai

319

nem meghatározott intellektuális képességzavar

F88

mentális retardáció, k.m.n. (külön meg nem nevezett)

315.8

az idegrendszer egyéb meghatározott fejlődési zavara

F84. 

(0, 

1, 

2, 

3, 

4, 

5, 

8, 

9)

pervazív fejlődési zavarok

  • gyermekkori aut. 
  • atípusos aut
  • Rett - szindroma. 
  • egyéb gyermekkori dezint. zavar, 
  • ment. retardációval társuló túlzott aktivitás
  • Asp.-szindr.,
  • egyéb pervazív fejl. zavar
  • k.m.n. pervazív fejl. zavar

299

autizmus spektrum zavar

  • nagyon jelentős támogatást igényel, 
  • támogatást igényel, értelmi zavarral v. anélkül, 
  • nyelvi zavarral v. anélkül, 
  • másik ir-i, fejlődési, mentális, vagy viselkedési zavarral társul)

F89

pszichológiai fejlődés zavarai k.m.n.

315.9

az idegrendszer nem meghatározott fejlődési zavara

F90,

(0, 

1,

2, 

8, 

9)

hiperkinetikus zavarok

  • aktivitás és figyelem zavarai
  • hiperkinetikus magatartászavar
  • egyéb hiperkinetikus zavar 
  • k.m.n hiperkinetikus zavar 

314, 

(0, 01)

figyelemhiányos/hiperaktivitás zavar

  •  kombinált megjelenési forma,
  • túlnyomórészt figyelemhiányos megjelenési forma,
  • túlnyomórészt hiperaktív/impulzív megjelenési forma
  • egyéb meghatározott figyelemhiányos / hiperaktivitás zavar
  • nem meghatározott figyelemhiányos / hiperaktív zavar

F91.

(8, 

9)

magatartási zavarok

  • egyéb magatartászavar
  • k.m.n magatartászavar

312. 

(89,9)

viselkedési zavar

  • egyéb meghatározott diszruptív impulzuskontroll - és viselkedési zavar
  • Nem meghatározott diszruptív impulzuskontroll- és viselkedészavar

F92

kevert magatartási és emocionális zavarok

   

F80.

(89,

9)

a beszéd és a beszédnyelv specifikus fejlődési zavarai

  • egyéb nyelvi és beszédfejlődési zavar
  • a beszéd és nyelvfejlődés k.m.n. zavar

315.39

nyelvi zavar

  • nem meghatározott kommunikációs zavar
  • a társas kommun. zav.

F81

az iskolai teljesítmény specifikus zavarai

315

specifikus tanulási zavar

F83

kevert specifikus fejlődési zavarok